Hakemuksen tekeminen Iris-palvelussa
16.3.2022
Sairauskassa Rollikalla on käytössä sähköinen asiointipalvelu IRIS.
Iris-asiointipalvelun käyttö on Sairauskassa Rollikan jäsenistössä otettu vastaan ilahduttavan hyvin.
Tässä muutamia muistutuksia korvaushakemuksen tekemiseen:
Sähköisen hakemuksen toimittaminen
- skannaa tai kuvaa kaikki hakemukseesi liittyvät tositteet
- huomioi, että kuvaat kaikki sivut ja, että kuvassa on kaikki asiakirjan tiedot luettavissa
- kirjaudu Iris-palveluun osoitteessa https://rollikka.omasairauskassa.fi
- valitse asiointipalvelun sivun yläreunasta painike ”uusi korvaushakemus”
- valitse seuraavaksi sivun alareunasta "lisää rivi" ja sen jälkeen valitse alasvetovalikosta korvauslaji (mikäli et tiedä, mistä lajista on kyse, valitse jokin, käsittelijä korjaa sen tarvittaessa)
- kustannus kohtaan laitetaan alkuperäinen kokonaiskustannus ilman kela-vähennystä ja toimisto- ym maksuja (tarkempia ohjeita löytyy kunkin korvauslajin yhteydestä)
- päivämääräksi laitetaan käyntipäivä, silmälasien ja lääkkeiden osalta ostopäivä
- lisää ja tallenna skannaamasi tai kuvaamasi liitteet, tarkista että mukana on kaikki tarvittavat liitteet
- tämän jälkeen valitse nuolinäppäin "seuraava" ja käy kaikki tarkistuvaiheet ruutu ruudulta läpi seuraava-näppäimellä
- lopuksi lähetä hakemus "lähetä" painikkeella
Täydennettäväksi palautettu hakemus
- lisää ja tallenna pyydetty puuttunut liite
- käy läpi tarkistuvaiheet "seuraava"-nuolipainikkeella
- lähetä hakemus "lähetä"-painikkeella, hakemus pitää siis lähettää uudelleen, pelkkä liitteen tallennus ei riitä
Mikäli Iris-asioissa on kysyttävää, olkaa yhteydessä kassan toimistoon rollikka@sairauskassarollikka.fi.